UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

INFORMACJA DOTYCZĄCA PLIKÓW COOKIES

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.

Dzisiaj jest: Sobota, 4 Maja 2024 | Godzina: 19:45:18

OVH

Zespół Szkół – Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego
im. Orląt Lwowskich w Urzędowie

Propozycje tematów prac kontrolnych z geografii kl. I semestr II szkolny 2019/2020

Słuchacz może wybrać jeden z podanych tematów lub zaproponować swój zgodny z podstawą programową

  • Przedstaw pozytywne i negatywne aspekty wpływu nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych na rynek pracy.
  • Omów wpływ turystyki na środowisko przyrodnicze na wybranym przykładzie. Podaj propozycje, jak można przeciwdziałać negatywnym skutkom rozwoju turystyki dla środowiska?
  • Na przykładzie regionu, w którym mieszkasz, przedstaw pozytywne i negatywne aspekty przystąpienia Polski do Unii Europejskiej.
  • W jaki sposób można dostosować gospodarki krajów do zmniejszających się zasobów surowców nieodnawialnych oraz podaj przykłady racjonalnego gospodarowania zasobów odnawialnych?

Bibliografia

  • podręcznik Geografia – zakres podstawowy, seria „Odkrywamy na nowo”, wyd. OPERON
  • inne źródła np. Internet

Zespół Szkół – Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego
im. Orląt Lwowskich w Urzędowie

Propozycje tematów prac kontrolnych z chemii kl. I semestr II rok szkolny 2019/2020

Słuchacz może wybrać jeden z podanych tematów lub zaproponować swój zgodny z podstawą programową

  • Przedstaw z jakiego powodu syntetyczne związki powierzchniowo czynne wchodzące w skład detergentów są zazwyczaj niebezpieczne dla zdrowia człowieka oraz jakich związków powinno się używać do produkcji środków czystości, mając na uwadze ochronę środowiska oraz zdrowie człowieka.
  • Wyjaśnij, dlaczego palenie papierosów, nadmierne używanie narkotyków oraz spożywanie napojów alkoholowych silnie uzależnia?
  • Omów procesy oraz wymień i uzasadnij powody, dla których jest niezbędne zwiększenie ilości oraz jakości produkowanej benzyny.

    Bibliografia

  • podręcznik Chemia – zakres podstawowy, seria „Odkrywamy na nowo”, wyd. OPERON
  • inne źródła np. Internet

Zespół Szkół – Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego
im. Orląt Lwowskich w Urzędowie

Propozycje tematów prac kontrolnych z biologii kl. I semestr II rok szkolny 2019/2020

Słuchacz może wybrać jeden z podanych tematów lub zaproponować swój zgodny z podstawą programową

  • Przedstaw zalety reakcji łańcuchowej polimerazy. Wyjaśnij, dlaczego uznaje się technikę manipulowania DNA za przełomową w badaniach genetycznych.
  • Opisz korzyści i zagrożenia wynikające z uzyskiwania roślin i zwierząt genetycznie modyfikowanych.
  • Przedstaw poziomy różnorodności biologicznej (podaj ich przykłady). Wyjaśnij, po co i dla kogo chcemy chronić różnorodność biologiczną?

Bibliografia

  • podręcznik Biologia – zakres podstawowy, seria „Odkrywamy na nowo”, wyd. OPERON
  • inne źródła np. Internet

PRZEDSIĘBIORCA W DZIAŁALNOŚCI HANDLOWEJ

Proszę o opracowanie i wysłanie na moją pocztę zadania

Ćwiczenie 1

Wymień obowiązki pracodawcy dotyczące oceny ryzyka zawodowego.

Ćwiczenie 2

Przedstaw obowiązki pracodawcy związane z dopuszczeniem pracownika do określonej pracy.

Pozdrawiam i życzę zdrówka – Aneta Dzikowska

Ps. W razie pytań kontaktujcie się przez messenger

ORGANIZACJA I TECHNIKI SPRZEDAŻY

Zadanie

Sporządzanie protokołu różnic inwetaryzacyjnych

W hurtowni makaronu w Urzędowie na stanowisku magazyniera jest zatrudniony Jan Kowalski. W związku ze zmianą na stanowisku osoby odpowiedzialnej materialnie przeprowadzono w dniu 30 kwietnia br. inwentaryzację zdawczo-odbiorczą. W wyniku spisu z natury oraz po porównaniu stanu towarów ze stanem księgowym ujawniono poniższe różnice inwentaryzacyjne:

Lp.

nazwa towaru

j.m.

cena

liczba wg spisu

liczba wg ewidencji

1

makaron rurki

kg

2,50

120

125

2

makaron muszelki

kg

3,00

178

180

3

makaron nitki

kg

1,50

43

40

4

makaron kolanka

kg

2,80

145

130

5

makaron świderki

kg

3,10

34

52

Komisja inwetaryzacyjna w składzie:

  • Anna Nowak
  • Antoni szpak
  • Maria Lipka

zaproponowała następujące rozliczenie niedoboru i nadwyżek:

  • niedobór makaronu rurek skompensować nadwyżką makaronu kokardek
  • niedobór makaronu muszelki uznać za mieszczący się w graniach norm
  • niedobór makaronu świderki uznać za zawiniony i obciążyć osobę materialnie odpowiedzialną
  • nadwyżka towarów zwiększa przychody hurtowni.

Sporządź protokół weryfikacji różnic inwentaryzacyjnych (przykład protokołu różnic inwentaryzacyjnych podany na Messenger)

Jak zwykle  zrobione zadanko przyślijcie mi – POZDRAWIAM – Aneta Dzikowska

MARKETING

  • PROJEKTOWANIE I ORGANIZACJA BADANIA

 W TYM PUNKCIE USTALA SIĘ:

  • CEL BADANIA- cel diagnostyczny i cel praktyczny
  • PODMIOT BADANIA - ustalamy zbiorowość statystyczną oraz jednostkę statystyczną (co badamy? gdzie badamy? kiedy badamy?)
  • PRZEDMIOT BADANIA - jakie cechy statystyczne powinny być poddane badaniu oraz jakie skale pomiarowe zastosować do ich pomiaru
  • ZAKRES BADANIA - badanie pełne czy częściowe? · ŹRÓDŁA DANYCH - źródła pierwotne czy wtórne?
  • CZAS TRWANIA BADANIA - badanie ciągłe, badanie okresowe (powtarzane) czy badanie doraźne (jednorazowe)
  • OBSERWACJA STSTYSTYCZNA

 POLEGA NA GROMADZENIU INFORMACJI (DANYCH). ZBIÓR DANYCH UZSKANYCH NAZYWAMY MATERIAŁEM STATYSTYCZNYM

  • OPRACOWANIE MATERIAŁU STATYSTYCZNEGO

 Ø KONTOROLA ZEBRANEGO MATERIAŁU - formalna (ilościowa) oraz merytoryczna (jakościowa)

Ø GRUPOWANIE (PORZĄDKOWANIE) UZYSKANYCH DANYCH - polega na wyodrębnieniu jednorodnych (ze względu na badane cechy) części zbiorowości.

Ø PREZENTACJA MATERIAŁU STATYSTYCZNEGO - szeregi czasowe - tablice statystyczne - wykresy

  • ANALIZA STATYSTYCZNA

 Ø OPIS STATYSTYCZNY Ø WNIOSKOWANIE STATYSTYCZNE (TYLKO W PRZYPADKU BADAŃ PRÓBKOWYCH) ANALIZA POZWALA NA WYCIĄGNIĘCIE KOŃCOWYCH WNIOSKÓW W KONTEKŚCIE ZAPLANOWANEGO CELU BADANIA.

Zadanie 1 Korzystając z Internetu wyznacz gęstość zaludnienia (liczba mieszkańców na 1 km2 ) państw sąsiadujących z Polską. Otrzymane współczynniki natężenia zilustruj na wykresie kołowym.

Dodatkowo proszę interpretować otrzymane wyniki (analiza).

KARTA PRACY

  • Gramatyka – czytamy regułki, przykłady i robimy ćwiczenia, które są na dole strony

http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/czas-terazniejszy-prasens/

http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/szyk-zdania-w-czasie-terazniejszym-prasens/

http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/instrukcja-obslugi-czasownikow-regularnych/

http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/instrukcja-obslugi-czasownikow-nieregularnych/

http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/instrukcja-obslugi-czasownikow-zwrotnych/

http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/czasowniki-posilkowe-haben-i-sein-miec-i-byc/

Tu jest cała gramatyka – ćwiczenia https://niemiecki.ang.pl/cwiczenia (robicie i sprawdzacie)

Tu są regułki i wytłumaczenie gramatyki  https://niemiecki.ang.pl/gramatyka

  • Do powtórzenia i utrwalenia

! Tu nauczycie się różnych zwrotów np. jak się przedstawić, jak powitać, a jak pożegnać w języku niemieckim. Poznacie też podstawowe słownictwo np. kolory, liczby czy przybory szkolne itp. Dodatkowo do każdej lekcji Mądra Sówka przygotowała interaktywne ćwiczenia, dzięki którym możecie utrwalić swoją wiedzę.

http://www.edulekcja.pl/club-der-klugen-eule-klub-madrej-sowki/

i zagadnienia poniżej

Deutschsprachige Länder (Kraje niemieckojęzyczne)

Guten Tag und Auf Wiedersehen! (Dzień dobry i do widzenia!)

Wer bist du? (Kto ty jesteś?)

Die Speisen und die Getränke (Potrawy i napoje)

Wo ist die Eule? (Gdzie jest sowa?)

Die Wochentage (Dni tygodnia)

Die Zahlen von 0 bis 12 (Liczebniki od 0 do 12)

Die Zahlen von 13 bis 19 (Liczebniki od 13 do 19)

Obst und Gemüse (Owoce i warzywa)

Die Schulsachen (Przybory szkolne)

Haben und sein (Mieć i być)

Die Farben (Kolory)

Die Familie (Rodzina)

Die Uhrzeit (Czas zegarowy)

Die Haustiere (Zwierzęta domowe)

Die Möbel (Meble)

Die Schulfächer (Przedmioty szkolne)

Die Eule im Restaurant (Sowa w restauracji)

  • Ćwiczenia online- Słuchamy i czytamy zwroty i słówka; potem robimy ćwiczenia interaktywne (Interaktive Übungen / Aufgaben), które są pod spodem i sprawdzamy wiedzę

http://www.edulekcja.pl/die-worterjagd/die-schulsachen-przybory-szkolne/

http://www.edulekcja.pl/die-worterjagd/die-schulfacher-przedmioty-szkolne/

http://www.edulekcja.pl/die-worterjagd/das-hobby-hobby/

http://www.edulekcja.pl/die-worterjagd/die-zahlen-von-0-bis-1-000-000-liczebniki-od-0-do-1-000-000/

http://www.edulekcja.pl/die-worterjagd/die-uhrzeit-czas-zegarowy/

http://www.edulekcja.pl/die-worterjagd/mein-tag-moj-dzien/

     Copyright © 2020 ZS Urzędów.

     Wszelkie prawa zastrzeżone!

Odwiedziło nas łacznie (dziś) 130708 (300)

Currently are 12 guests and no members online

Kubik-Rubik Joomla! Extensions