UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

INFORMACJA DOTYCZĄCA PLIKÓW COOKIES

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.

Dzisiaj jest: Sobota, 4 Maja 2024 | Godzina: 19:51:38

OVH

KARTA PRACY

  • Do powtórzenia i utrwalenia

Ćwiczenia online- Słuchamy i czytamy zwroty i słówka; potem robimy ćwiczenia interaktywne (Interaktive Übungen / Aufgaben), które są pod spodem i sprawdzamy wiedzę

http://www.edulekcja.pl/die-worterjagd/die-schulsachen-przybory-szkolne/

http://www.edulekcja.pl/die-worterjagd/die-schulfacher-przedmioty-szkolne/

http://www.edulekcja.pl/die-worterjagd/das-hobby-hobby/

http://www.edulekcja.pl/die-worterjagd/die-zahlen-von-0-bis-1-000-000-liczebniki-od-0-do-1-000-000/

http://www.edulekcja.pl/die-worterjagd/die-uhrzeit-czas-zegarowy/

http://www.edulekcja.pl/die-worterjagd/mein-tag-moj-dzien/

Tu nauczycie się różnych zwrotów np. jak się przedstawić, jak powitać, a jak pożegnać w języku niemieckim. Poznacie też podstawowe słownictwo np. kolory, liczby czy przybory szkolne itp. Dodatkowo do każdej lekcji Mądra Sówka przygotowała interaktywne ćwiczenia, dzięki którym możecie utrwalić swoją wiedzę.

http://www.edulekcja.pl/club-der-klugen-eule-klub-madrej-sowki/

i zagadnienia poniżej

Deutschsprachige Länder (Kraje niemieckojęzyczne)

Guten Tag und Auf Wiedersehen! (Dzień dobry i do widzenia!)

Wer bist du? (Kto ty jesteś?)

Die Speisen und die Getränke (Potrawy i napoje)

Wo ist die Eule? (Gdzie jest sowa?)

Die Wochentage (Dni tygodnia)

Die Zahlen von 0 bis 12 (Liczebniki od 0 do 12)

Die Zahlen von 13 bis 19 (Liczebniki od 13 do 19)

Obst und Gemüse (Owoce i warzywa)

Die Schulsachen (Przybory szkolne)

Haben und sein (Mieć i być)

Die Farben (Kolory)

Die Familie (Rodzina)

Die Uhrzeit (Czas zegarowy)

Die Haustiere (Zwierzęta domowe)

Die Möbel (Meble)

Die Schulfächer (Przedmioty szkolne)

Die Eule im Restaurant (Sowa w restauracji)

  • Gramatyka – czytamy regułki, przykłady i robimy ćwiczenia, które są na dole strony

http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/czas-terazniejszy-prasens/

http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/szyk-zdania-w-czasie-terazniejszym-prasens/

http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/instrukcja-obslugi-czasownikow-regularnych/

http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/instrukcja-obslugi-czasownikow-nieregularnych/

http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/instrukcja-obslugi-czasownikow-zwrotnych/

http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/czasowniki-posilkowe-haben-i-sein-miec-i-byc/

KARTA PRACY

  • Ćwiczenia online- Słuchamy i czytamy zwroty i słówka; potem robimy ćwiczenia interaktywne (Interaktive Übungen / Aufgaben), które są pod spodem i sprawdzamy wiedzę

http://www.edulekcja.pl/die-worterjagd/die-teile-des-kopfes-czesci-glowy/

https://learningapps.org/1125578 ; https://learningapps.org/1124895

https://learningapps.org/1126916 ; https://learningapps.org/1129462

https://allgemeinbildung.ch/fach=deu/ErsterWortschatz_Menschen_01b.htm

 

  • Ćwiczenia do wydrukowania i uzupełnienie jako powtórzenie wiadomości przed sprawdzianem

Do pobrania:

wersja doc

wersja pdf

Linki:

https://niemiecki.ang.pl/cwiczenia/548/tryb-rozkazujacy

https://niemiecki.ang.pl/cwiczenia/1514/tryb-rozkazujacy

https://niemiecki.ang.pl/cwiczenia/549/tryb-rozkazujacy

https://niemiecki.ang.pl/cwiczenia/1515/tryb-rozkazujacy

 

  • Do powtórzenia i utrwalenia- Słuchamy i czytamy zwroty i słówka; potem robimy ćwiczenia interaktywne (Interaktive Übungen / Aufgaben), które są pod spodem i sprawdzamy wiedzę

http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/czas-terazniejszy-prasens/

http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/szyk-zdania-w-czasie-terazniejszym-prasens/

http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/instrukcja-obslugi-czasownikow-regularnych/

http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/instrukcja-obslugi-czasownikow-nieregularnych/

http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/instrukcja-obslugi-czasownikow-zwrotnych/

http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/czasowniki-posilkowe-haben-i-sein-miec-i-byc/

Czwartek  12.03.2020  razy 2 godziny

Temat : Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną powieść współczesna groteskowa.

Zagadnienia : 1. Biografia Doroty Masłowskiej str. 123 do zapisania do zeszytu

Zagadnienie 2 Geneza powieści st.124 w podręczniku

Zagadnienie 3 Interpretacja powieści. Ja postaram się wysłać na grupę i proszę zrobić notatkę .Zagadnienie  4. to polecenie 3 z podręcznika do wykonania samodzielnie i przesłania mi zdjęć w wiadomości prywatnej na FB

W domu

Polecenie 5. z podręcznika  i przesłania zdjęć do oceny na FB, która wpiszę po powrocie do szkoły ( ja już sprawdziłam Wasze prace).

13.03.2020  Piątek 4 godziny

Temat : REPORTAŻ – PRZEKRACZANIE GRANIC GATUNKU RYSZARD KAPUŚCIŃSKI PODRÓŻE Z HERODOTEM

ZAGADNIENIA 1: BIOGRAFIA S.126 ;2. GENEZA REPORTAŻU PODRÓŻE Z HERODOTEM S. 128 ; 3. CECHY REPORTAŻU PODR. S. 177, INTERPRETACJA FRAGMENTU S. 126-128

Na 3 następnych lekcjach piątkowych powtórzenie dla maturzystów, arkusze maturalne CKE i materiały własne nauczyciela przesłane w postaci zdjęć na grupę klasową FB.  Pozostała część uczniów obejrzała  film w reż.  Xawerego Żuławskiego Wojna  polsko -ruska  na

YOU TUBE do lekcji z tematu  Wojna  polko-ruska pod flagą biało-czerwoną.

16. 03. 2020

Moi drodzy uczniowie z racji, że na stronie epodreczniki.pl nie ma materiałów do lektury pt. Dżuma A. Camusa, którą przeczytaliście , będziemy starali się ja przeanalizować i zinterpretować wspólnymi siłami.

 

 Tematy od 16.03.2020 do 20.03. 2020 będą następujące:

16.03.2020

16.03.2020- 18.03.2020 1-3Temat:, ,Dżuma" A. Camusa jako powieść parabola.

Zagadnienia 1. Biografia A. Camusa. W podręczniku nie ma. Każdy zrobi sam to zagadnienie. Krótki biogram. 2. Geneza miejsce i czas powstania. 3 Znaczenie tytułu. 4. Elementy świata przedstawionego: czas, miejsce akcji, bohaterowie. 5.Dżuma jako parabola.

Wysyłam załączniki na fb do wykonania samodzielnych notatek i pracy domowej.

19.03.2020-20.03.2020 

4-5 TEMAT: PROBLEMATYKA EGZYSTENCJALNA W DŻUMIE A. CAMUSA.

1. Problematyka egzystencjalna w Dżumie.

 2. Kształt artystyczny i kompozycja utworu.

3. Budowa utworu język , styl i środki artystyczne.

W domu

 Charakterystyka wybranego bohatera, który zrobił na Tobie  ogromne wrażenie.

Materiały do pracy na lekcjach do wykorzystania  : Lektura , materiały poglądowe nauczyciela i uczniów xero wysłane w postaci  zdjęcia na grupę FB

 Lekcje będą z powieści DŻUMA A. CAMUSA do piątku  20.03.2020 do pierwszej lekcji, a  3 następne lekcje zrobimy powtórzenie materiału z epoki współczesność.

MAM NADZIEJĘ, ŻE CI UCZNIOWIE, KTÓRZY NIE KONTAKTOWALI SIĘ ZE MNĄ OD DNIA 12.03.2020 NA GRUPIE KLASY IV TECHNIKUM, PO ZAPOZNANIU SIĘ Z MATERIAŁAMI POGLĄDOWYMI ZAMIESZCZONYMI  NA STRONIE SZKOŁY BĘDĄ MOGLI NADROBIĆ ZALEGŁOŚCI Z MATERIAŁEM.

 WAŻNE : JEDNOCZEŚNIE PAMIĘTAJCIE O CODZIENNYM LOGOWANIU SIĘ NA NASZEJ GRUPIE, GDYŻ TYLKO TAK MOGĘ SPRAWDZIĆ WASZĄ OBECNOŚC W GODZINACH LEKCYJNYCH. NASZA SZKOŁA NIE POSIADA DZIENNIKA ELEKTRONICZNEGO I JAKOŚ INACZEJ MUSIMY SOBIE RADZIĆ.

POZDRAWIAM CAŁĄ KLASĘ IV TECHNIKUM I ŻYCZĘ ZDRÓWKA, ODPOWIEDZIALNOŚCI , ROZSĄDKU I ROZWAGI W TYM TRUDNYM DLA NAS CZASIE. 

ŻYCZĘ OWOCNEJ PRACY : WYCHOWAWCZYNI JUSTYNA POPIOŁEK-CZARNOTA

 

23-03-2020 Lekcja z j. polskiego 8.45-9.35 
 
Temat: WSPÓŁCZESNOŚĆ – PODSUMOWANIE I POWTÓRZENIE WIADOMOŚCI.
Zagadnienia 
1.Tło historyczne epoki  
2. Współczesna nauka i oświata 
3. Sztuka współczesna 
4.Najważniejsze motywy w kulturze współczesnej 
5.Typowe postacie literackie 
6. Popularne gatunki literackie
Materiały do wykorzystania w dniu dzisiejszym to: Podręcznik ,,Ponad słowami" s. 156-157; Prezentacja multimedialna - Współczesność
Dla maturzystów do wykonania arkusze maturalne od dzisiaj do 27.03.2020. 
Jeżeli byłyby trudności w zroozumieniu poleceń, to proszę o zadawanie pytań na grupie FB. Pozdrawiam 

24.03.2020-25.03.2020 Język Polski wtorek 8.45-9.35 i środa 8.45-9.35

Temat: Współczesność - teksty z epoki. Gabriel Garcia Márquez ,, Miłość w czasach zarazy".

Cel lekcji: Zapoznanie z różnymi  tekstami współczesnej literatury

Zagadnienia:

1. Odczytać fragment powieści Gabriel Garcia Márqueza z podr. s.143-144

2. Zapoznać się z notką biograficzną pisarza pod. s. 143

3. Wyjaśnić pojęcie : konwencja

4. Po przeczytaniu fragmentu tekstu odpowiedz na polecenie 2 i  4 z podręcznika

* Dla chętnych zachęcam do obejrzenia filmu w reż. Mike Newell pt. Miłość w czasach zarazy z 2007 roku.

 

Język polski- semestr VI

mgr Justyna Popiołek-Czarnota

 

Tematy prac kontrolnych (dwa do wyboru). Prace powinny liczyć, co najmniej 250 słów lub 2 strony formatu A4

 

 

  • Czy w miłości lepiej słuchać głosu rozsądku, czy też oddać się namiętności? Rozważ problem i uzasadnij swoje stanowisko, odwołując się do wybranych utworów literackich oraz innego tekstu kultury. Twoja praca powinna liczyć, co najmniej 250 słów.
  • Czym może być dla człowieka podróżowanie? Rozważ problem i uzasadnij swoje stanowisko, odwołując się do utworu Ryszarda Kapuścińskiego Podróże z Herodotem oraz wybranych utworów literackich. Twoja praca powinna liczyć, co najmniej 250 słów.
  • Czy człowiek jest w literaturze postrzegany jako istota mająca wpływ na swoje życie, czy jako marionetka w rękach losu? Rozważ problem i uzasadnij swoje stanowisko, odwołując się do wybranych utworów literackich. Twoja praca powinna liczyć, co najmniej 250 słów.
  • Przedstaw różne postawy człowieka wobec zagrożenia na podstawie,,Dżumy". Alberta Camusa.

Rozważ problem i uzasadnij swoje stanowisko, odwołując się do podanego utworu i innych utworów literackich. Twoja praca powinna liczyć, co najmniej 250 słów.

5. Co świadczy o tym, że świat opisany w wierszu Ocalony T. Różewicza ulega degradacji? Rozważ problem na podstawie interpretacji i analizy wiersza oraz odwołaj się do innych tekstów literackich. Twoja praca powinna liczyć, co najmniej 250 słów.

6. Porównaj wiersze: Wybudowałem pomnik Horacego i Na odejście poety i pociągu osobowego T. Różewicza. Zbadaj, jak funkcjonuje w nich motyw poety i poezji. Dokonaj interpretacji i analizy porównawczej tych dwóch wierszy. Twoja praca powinna liczyć, co najmniej 250 słów.

7. Jak czują się emigranci, którzy po wielu miesiącach lub latach słyszą ponownie swój język ojczysty? Czym jest dla nich w takiej sytuacji mowa znana z dzieciństwa? Rozważ ten problem odwołując się do wiersza Czesława Miłosza Moja wierna mowo innych tekstów kultury i własnych doświadczeń. Twoja praca powinna liczyć, co najmniej 250 słów.

8. Porównaj powieść Wojna polsko-ruska... z jej adaptacją filmową dokonaną przez Xawerego Żuławskiego. Wskaż wątki i problemy poruszone w książce, które udało się przenieść na ekran, a także te pominięte przez reżysera bądź ukazane tylko powierzchownie. Twoja praca powinna liczyć, co najmniej 250 słów.

9. Obraz rodziny w sztuce Sławomira Mrożka Tango - karykatura, realizm, groteska. Które z tych określeń najlepiej oddaje intencje autora? Rozważ problem na podstawie znajomości całego dramatu S. Mrożka. Twoja praca powinna liczyć, co najmniej 250 słów.

10.  ,,Nic w świecie nie jest warte, żeby człowiek odwrócił się od tego, co kocha'' Rozwiń tę myśl lub przeprowadź z nią polemikę na podstawie powieści Dżuma Alberta Camusa, innych tekstów literackich. Twoja praca powinna liczyć, co najmniej 250 słów.

 

Do pobrania:

wersja doc

wersja pdf

Strona tytułowa

Język polski- semestr II

mgr Justyna Popiołek-Czarnota

Tematy prac kontrolnych (dwa do wyboru). Prace powinny liczyć, co  najmniej 250 słów lub 2 strony formatu A4

 

  • Porównaj koncepcję świata, Boga i człowieka ukazaną w Hymnie Jana Kochanowskiego

z koncepcją zaprezentowaną w Sonecie IV Mikołaja Sępa Szarzyńskiego. Dokonaj interpretacji porównawczej podanych utworów. Twoja praca powinna liczyć 250 słów.

  • Wskaż argumenty w interpretowanym utworze Daniela Naborowskiego Krótkość żywota, którymi posłużył się podmiot liryczny aby uzasadnić tezę o kruchości ludzkiej egzystencji. Dokonaj interpretacji i analizy utworu Daniela Naborowskiego i odnieś się do innych tekstów literackich aby udowodnić kruchość ludzkiej egzystencji. Twoja praca powinna liczyć 250 słów.

 

  • Odszukaj współczesne dzieła literackie, których tematem jest piękno kobiet. Porównaj je z utworem Daniela Naborowskiego Na oczy królewny angielskiej. Dokonaj interpretacji porównawczej utworów, postaw tezę interpretacyjną. Twoja praca powinna liczyć co najmniej 250 słów.

 

  • Jaki obraz społeczeństwa wyłania się z utworu Wacława Potockiego Zbytki polskie. Czy bardzo różni się od obecnego społeczeństwa polskiego. Rozważ problem interpretując podany utwór oraz odnieś się do innych współczesnych tekstów literackich. Twoja praca powinna liczyć, co najmniej 250 słów.

 

  • Z Pamiętników Jana Chryzostoma Paska wybierz jeden fragment, który – Twoim zdaniem jest najciekawszy. Uzasadnij swój wybór. Twoja praca powinna liczyć, co najmniej 250 słów.

 

  • Na podstawie Pamiętników Jana Chryzostoma Paska wskaż: które wartości kultury sarmackiej należy kultywować?”. Rozważ problem odnosząc się do Pamiętników. Twoja praca powinna liczyć co najmniej 250 słów.
  • Obraz człowieka i relacje społeczne wyłaniające się z bajek Ignacego Krasickiego. Dokonaj oceny relacji społecznych jakie występują w bajkach, czy są one uniwersalne i ponad czasowe?

Rozważ problem odnosząc się do wybranych utworów lirycznych. Twoja praca powinna liczyć, co najmniej 250 słów.

  • W jaki sposób Ignacy Krasicki w Monachomachii zrealizował swoje zalecenia : „Śmiejmy się z głupich , choć i przewielebnych”. W pracy odwołaj się do fragmentów Pieśni trzeciej Monachomachii opowiadających o poszukiwaniu przez mnichów biblioteki. Twoja praca powinna liczyć, co najmniej 250 słów.

Do pobrania:

wersja doc

wersja pdf

Strona tytułowa

Język polski klasa II Technikum

Materiały do samodzielnego opracowania od 16.03- 20.03.2020 r.

Lekcja 1 i 2 Temat: Romantyczny indywidualizm.

  • poznam typy bohaterów romantycznych i ich rodowody, rolę wyobraźni i natchnienia w twórczości romantyków, cechy charakterystyczne literatury romantycznej: nasycenie irracjonalnością oraz fantastyką i grozą, kult indywidualizmu, wątki orientalne, mesjanizm
  • Lekcja z e- podręcznika

Lekcja 3  Temat : Czas „burzy i naporu w sztuce”.

  • zapoznam się z przykładami sztuki romantycznej, cechami charakterystycznymi dla stylu romantycznego,
  • poznam nazwiska najważniejszych twórców romantyzmu i ich dzieła,
  • przeanalizuję romantyczne dzieło sztuki.
  • Lekcja z e- podręcznika

Lekcja 4 i 5  Temat: „Faust” Johanna Wolfganga Goethego- filozoficzna opowieść o poszukiwaniu ideału.

  • poznam treść „ Fausta”, scharakteryzuję głównego bohatera na podstawie cytowanego fragmentu ,
  • rozważę, dlaczego Faust jest metaforą człowieczeństwa,
  • porównam historię Hioba z dziejami Fausta.
  • Lekcja z e- podręcznika
Klasa 3
Linki do powtórek materiału:
 
Przedmiot: Obsługa klienta
Klasa 2
Linki do powtórek materiału
Zadanie 1: Poszukajcie przykładów reklam, które wprowadzają klientów w błąd. Chodzi o 3 reklamy (tv, radiowe, prasa, itp.)

     Copyright © 2020 ZS Urzędów.

     Wszelkie prawa zastrzeżone!

Odwiedziło nas łacznie (dziś) 130708 (300)

Currently are 10 guests and no members online

Kubik-Rubik Joomla! Extensions